Jordbävning..

Som alla redan vet så hade vi i södra skåne en jordbävning igår morse som mätte 4,7 på R.
Jag stod i mitt badrum och var irriterad på grannen som verka springa upp o ner för trappan utanför och sen smäll det till. Typ som när man får en felstuds på en studsmatta. Men jag trodde det var jag som var yr eller ngt för jag hade precis gått upp. Men det var inte förrens jag kom till jobbet som de berättade att det var en jordbävning.. Det är ju helt sjukt. Att det kan hända i sverige liksom. Inget man tänker på i första taget. Anders trodde inte mig först.
Tycker det är lite coolt att få uppleva ändå, och ingen blev skadad och det blev väl inte några direkta matrialskador heller.
Bara det inte kommer igen och blir värre. Var ju de värsta sen 1904.

Har ju glömt att skriva om helgen. Den har varit jätte bra. Började med Idol på fredagskvällen, lååång sovmorgon. Sen kollade vi Anders nya lght. Verka ligga bra, kan ju dock inget om Gbg. Sen kom hans UA vänner, stack till kyrkan och kolla på julkonsert. Väldigt fin sång men fick dock lite gömda platser. Sen blev de glögg förfest hos Niklas. Hade musiktävlig sen spela vi rock bands. Var skit kul, och mitt band rocka fett!! Vi vann alltså, o vinsten var en flaska champagne. Men vi delade systerligt o broderligt. Sen blev de en sen utgång på dubliners, sjukt kul. Jag o Henrik fick igång ett konga tåg.. Det säger väl allt. Vi var inte i säng förrens halv 6 kanske..

Söndags mys på liseberg. Efter väldigt mkt sega minner blev de jul på liseberg. De var så fint där, alla träd var upplysta och där var massa julstånd. Kunde köpa glögg etc. Jag o Anders köpte en julspira och en julgranskula. Vi ska pynta min gran på lördag. Kommer bli väldigt fin. Sen ska vi ha julmys och spela spel på kvällen.

Ska försöka få med Anders ut o handla en matchande slips med till nyår. Ska bara se till att komma in i klänningen med. Köpte en sjal till den igår. Nu saknas bara smycken och skor. Har ev hittat smyckena men vi får se.

Nu måste jag sätta igång och jobba.. Känns väldigt trött idag, drömde konstiga drömmar ang hur jag ska ha mitt hår på nyår.. Har väldigt konstiga drömmar nuförtiden.. Men men..

Hoppas alla får en bra dag idag. XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0