Gränsbevakarna Australien

Brukar kolla på det programmet när jag har tillfälle. Tycker det är riktigt bra och ett väldigt intressant program. Specielt eftersom jag varit i landet och vet att de verkligen kollar igenom alla packet och turister som vill in i landet. De kollade ju mig när jag kom in, men de var nästan värre när jag skulle hem därifrån. Kollade mig för explosiva ämnen etc. Skulle lilla jag vara kriminell?

Idag handlade programmet om ngr idioter som försökt smuggla in ormar till landet från Thailand. Det var 4 st stackars små bebis ormar som lagt i små lådor utan luft, vatten och mat. Helt sjukt, de var helt stela när de kom ut.. Hade legat så i ngr dagar. 1 överlevde inte resan och sen visade det sig att de var tvugna att avliva de andra 3 för att thailand inte ville ta tillbaka ormarna. Helt sjukt, stackars ormarna. Hur fan kan man som människa göra så mot ngt levande. Bara för att tjäna pengar.. Tycker det är helt sannslöst sjukt! Bara så att ni vet.

Imorgon kommer anders hit. Då ska vi klä min gran. Med lila julgranskulor såklart.
Stannar tills på tisdag, wihoo.. Sen är det julafton. Ska försöka äta sill. Man måste ju lära sig.. Vuxenpoäng till mig.








Älskar den sista bilden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0